Whoop!

Jag har fått nytt jobb! Hurra!! Jag har haft det bra på hotellet men det känns ju lite som att man står och stampar och inte kommer nånstans. Jag vill ju ha ett jobb där jag får utmana mig lite och såklart ett dagjobb. Sen är det inte dumt att jobba heltid heller.

Jag sökte jobb på resebyrån för andra gången. Förra gången sökte jag i sista minuten och mest för att jag kände att jag var tvungen för hur ofta kommer det jobbet som man vill ha ut? Men då var Edwin bara 2 månader och jag var inte alls klar för att börja jobba så det var väl med handen på hjärtat lite halvhjärtat. Men nu var det full fokus och även om jag hade gett upp lite när det gick 3 veckor från att jag var på intervju till att jag fick beskedet så fick jag det till slut. Jag förstår så här i efterhand att dem ville se om dem fick någon från trackutbildningen först. Men som tur var för min del så ville ingen flytta till lilla Härnösand. One mans loss is another mans gain…eller woman i detta fall! Hurra!

Jag längtar verkligen efter att börja och jag har verkligen velat jobba på resebyrå ett tag så det känns lite som en seger. Men det bästa är att få lära mig AMADEUS som man tydligen bör å i skola för att lära sig. Jag är ju inte den som gillar att gå i skola men jag älskar ju att lära mig nya saker och speciellt nya system är ju alltid en rolig utmaning! Jag gillar att nörda ner mig lite å lära mig så mycket som möjligt så att man kan hitta genvägar och smarta funktioner som nästan alla system har. Mitt mål är alltid att det ska gå så lätt att det sitter i fingrarna så att jag inte behöver tänka när jag jobbar. Alltså att jag kan prata med kunden eller kollegor  medans jag gör själva jobbet.
Sen är det ju kul om man kan få lite rabatter på resor å sånt. Sånt säger man ju inte gärna nej till!

Jag börjar efter sommaren så nu kan jag verkligen bara njuta av mammaledigheten tills dess!

Lämna en kommentar