Shopping! 

Jag och mamma var till Birsta för lite shopping. Det är julsaker överallt och jag kom på att det är ju snart 1. Advent! 

Jag handlade lite julsaker. Bla ett par smågranar på Ikea och några julstjärnor på dollar. Köpte oxå redakapshållare och några små gummihjul. Vad dem ska användas till får ni senare. Vi köpte oxå så att vi kan göra egna ljus. Dyra ljus blir det men det är mest för att det är mysigt och så kan jag och mamma göra det tillsammans. 
I helgen har jag och sambon städat undan för vintern i trädgården. Undan med alla möbler och lyktor mm och klippt ner buskar och träd. Så skönt! Det känns lixom lite renare på nåt sätt. Sen satte vi upp ljusslingorna oxå! Det är såååå fint! I fjol satte vi dem inte högt nog i trädet så det såg lite fjuttigt ut. Men i år blir det andra bullar! 

Längtar tills vi ska tända dem. Tänkte att vi skulle göra en grej av det och smaka lite glögg mm samtidigt. Tyvärr är min sambo inte lika förtjust i julen som jag är men jag tror nog att han i hemlighet tycker om att jag fixar å ordnar. Det blir ju så mysigt! 

God natt! 

//Lena Theres

Kommentera

