Ja, 4 inlägg blev det!

Haha… Ja, i september i fjol blev jag gravid. Det blev inte officiellt förrän runt jul men jag blev så otroligt trött! Orkade inte annat än att jobba och sen åka hem för att sova. Stackars Anders fick göra det mesta hemma, städa och laga mat till mig. Tyvärr så blev inte bloggen prioriterad. Jag hade till och med glömt den helt tills min kära syster sa härom dagen att hon startat en julblogg. Det är helt fantastiskt! Jag känner ingen som älskar julen mer än min syster. Hennes # för hemmet är Santas second home, vilket oxå är namnet på hennes blogg. Får hon fram allt pyssel, mys och framför allt julstämningen som råder hos henne ca 3 månader i året så kommer alla att älska julen. Jag kan inte komma ihåg att vi någonsin firat jul ihop (?) men jag har varit där på besök både innan jul och i mellandagarna eller över nyår och vi har så otrolig mysigt ihop. Vi dricker glögg och äter lussebullar å julgodis och pratar massor eller bara ser på filmer eller Leilas jul. Eller på Ernst så klart. Med massor av tända ljus! Det är mys för mig!

Nu är det äntligen höst igen och då kan man börja mysa in sig igen. Hösten är nog min favorit tid på året. Alla årstider har såklart sin charm men på hösten får man äntligen dra på sig tjocksockarna, tända ljusen och stänga in sig och läsa en tjock bok utan att ha dåligt samvete för nåt. Jag får lixom lite Harry Potter känsla. Ni vet, i början på första filmen så är det mörkt och dimmigt och man blir så förväntansfull av musiken och man vet att nu sker det snart något magiskt. Jag älskar den känslan! Julen är en förlängning av hösten och myset lixom når sin kulmen. Man börjar tidigt för att ha en ursäkt att mysa lite extra. Vi får väl se hur det går med bloggen i år då. Oavsett ska det bli mysigt att följa min syster.  

 

Puss å Kram!

//Lena Theres

2 reaktioner på ”Ja, 4 inlägg blev det!

  1. Heja dig! Jag kommer följa din blogg oxå! jag kommer sakna dig och vårt julmys i år… hur ska de gå att fixa granen när du inte är här?! me love you ❤

    Gilla

Kommentera

