Smygstart

Förra veckan snöade det och var riktigt kallt så det var vitt ute i nästan en hel vecka. Så mysigt! Jag var till Birsta och handlade lite och njöt verkligen av det vita landskapet på vägen.
Jag hade egentligen planer på att börja med julfixet men brorsan ringde och hade tråkigt så han fick komma hit och börja med gillestugan. Vi har tagit bort lister, spacklat och målat ett par rundor men det behövs nog 2 omgångar till med färg där nere. Sen var det golvet då. Och beställa soffa… Hjälp! Anders skulle snickra ihop ett bord men jag tror nog att det blir lillebror som får göra det iaf. Jag hade en romantisk idé om att Anders kunde göra ett bord till mig av gamla golvplankor från hans familjegård… Jag har tittat lite för mycket på Ernst tror jag. Anders varken kan eller har lust. Hehe… Tur för mig att lillebror är möbelsnickare.

I lördags så fick jag iaf tid till att plocka lite granris och som jag har lagt ute på trappan. Det ser mysigt och inbjudande ut. Sen har jag lagt mossa i lyktorna och bundit ihop en krans. Jag är inte helt nöjd men den duger.

IMG_2544.JPG

IMG_2546.JPG

IMG_2545-0.JPG

Ha en fin kväll! 

//Lena Theres

Kommentera

