Alla Helgon afton

Inatt drömde jag en lite otäck dröm. Tror kanske att det har med alla Helgona att göra. Idag är dagen att minnas dem kära vi har förlorat. Det är ganska fint tycker jag. Jag har än så länge haft väldigt tur och bara varit med om det två gånger. Den ena var min farmor och vi var och gjorde fint på hennes grav igår. Så här fint blev det. 😊

IMG_2505.JPG
Vi var i skogen och plockade massa mossa, lite kottar och kvistar till julpynt som jag ska göra sen. Det var helt strålande väder och väldigt mysigt. Vi hittade lite trattisar oxå men det får nog bli kvällsmackan imorgon kväll. 😉Idag var vi till Blomsterlandet och inhandlade stommar till kransar, lite kanelstänger och bindtråd. Nu jäklar ska det bindas kransar! Måste nog ta och göra en krans till svärfar oxå eftersom han var med och visade vart den finaste mossan fanns.
Jag har oxå börjat skriva julklapps listan för i år. Det blir nog mycket hemgjorda presenter förutom till barnen som hellre vill ha smink och lastbilar å sånt. 😉Funderar på varm choklad på pinne och mozartkulor som nytt tillskott för i år tillsammans med mina klassiska saffransskorpor och hemgjorda glögg. Recept kommer senare. Å ja, jag vågar skriva det här eftersom ingen av dem som ska få det googlar efter julbloggar. Hihi…

Ha en mysig lördagskväll!

//Lena Theres

Kommentera

